Menjadi seorang Haritz

65375_459375734104003_980536462_nMenjadi seorang Haritz bukan lah sesuatu yang mudah. Melihat sekeliling membuat si penama berasa berada di dunia asing. Tersendiri, tapi tanpa kerajaan bernama dan memiliki. Namun terpaksa juga menjadi seorang manusia untuk tinggal bersama mereka. Aku faham tentang kehidupan dan mereka juga mungkin. Tak peduli. Kekalutan dunia aku rasa biasa, mungkin juga bagi mereka. Dah biasa, itu kata aku. Tak apa, siapa yang faham. Ada beberapa, mereka tahu cara dan jalan aku. Sama tapi tidak serupa, cuma sekata. Jika sang ringgit jadi pertaruhan hidup, aku hanya pelawak mereka. Tak punya tapi ketawa melebihi meliana. Kaya raya. Ketawa yang kaya sebenarnya. Itulah pemilik tuan punya nama.

Nukilan rasa tanggal 22 marek 2013 1:50am Jumaat

Leave a Reply

